Van, hogy akik a legerősebbnek látszanak kívül, azok a leggyengébbek belül.

2012. május 3., csütörtök

Úgy minden..

Sziasztok!
Akkor mesélek.
Ugye most volt május elseje meg minden, itt a közelben ( 17.kerület) a Hooligans lépett fel, én személy szerint nem szeretem de úgy látszik nem kis tömeget vonzott ide. A képet telefonnal készítettem, hát nem lett valami jó, de lássuk:
Szóval tényleg nagyon sokan voltak :)

De május 1-én én mást ünnepeltem!

Beltane


Beltane eredetileg kelta vagy druida tűzfesztivál volt, amit az Istennő és a Szarvas istenség egyesülésének megünneplésére celebráltak, a termékenység dicsőítésére. Az ősidőkben juhokat áldoztak fel tűzben a termékenységért.
Amikor a druidák, majd a hagyomány későbbi követői a Május-nap estéjén Beltane-tüzet raktak a dombtetőn szerte a Brit-szigeteken, igazi varázslatot készítettek elő, a tűzgyújtással ugyanis a napfényt akarták a földre hozni. Skóciában minden házban kioltották a tüzet, a nagy tüzeket pedig a kilenc szent fa fájából három ember által háromszor kicsiholt szükségtűzről gyújtották meg. Ha a fa lángra kapott, a fény győzedelmeskedett az év sötét felén.
Azután az egész domboldal megelevenedett, amint az emberek fáklyákat gyújtottak az új lángokból, és a nap forgását imitálva a fejük fölött köröztek velük. Ha valaki hosszú útra készült vagy veszélyes vállalkozásba fogott, háromszor oda-vissza átugrotta a tüzet, hogy szerencsével járjon. Amikor a tűz kisebb lánggal égett, az eladósorban lévő lányok is átugrálták, hogy jó férjet kapjanak; a terhes nők a könnyű szülés reményében lépték át, még a gyerekeket is átvitték a parazsak felett. Amikor a tűz már majdnem kialudt, parazsat szórtak a földeken sarjadó termésre, hogy megóvják, és minden házba vittek belőle, hogy új tüzet gyújtsanak a tűzhelyben. Reggel azok, akik fennmaradtak, hogy megnézzék a napkeltét, állítólag azt látták, hogy a nap három kört leírt a láthatáron, mielőtt ereje teljében elindult első nyári útjára.

A tavaszi rítusok

A Beltane a termékenység és a féktelen mulatozás ünnepe volt, amikor éjjel öregek és fiatalok egyaránt a közeli zöld erdőben szerelmeskedtek. Reggel hatalmas, bimbózó galagonya (májusfa) ágakkal és tavaszi virágokkal megrakva visszatértek a faluba, ezekkel feldíszítették magukat és otthonaikat. A hazaúton minden háznál hagytak egy kis virágot, és az otthon található legjobb étkekből, italokból lakmároztak. Minden falu májusfát állított - általában nyír- vagy kőrisfából -, és megkezdődött a táncos mulatozás.



Május 2.


Pécel az én kedves kis városom.
Tegnap a barátom unokaöccse bmx-et kapott és mivel az én párom is űzi ezt a sportot hát kimentek egy kicsit tekerni. Én pedig fényképeztem nektek kedves Olvasók!

Az én bmxesem !
Pécel rovásírással



Mivel ma nem hoztam sok mindent ezért megosztom veletek drága macskám ( Lu) fényképét. Hát így szokott aludni az én kis drágám: 
Holnap jövök! Jók legyetek! Puszipá' Nikol

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése